ROZENBUURT Zwaag
Opdrachtgever:
Timpaan
Incombinatie verzorgde:
Conceptontwikkeling
Huisstijl / Look & Feel
Website
In het oude dorpshart van Zwaag, waar ooit de kassen van de Rozenkweker Balk stonden, bloeit en groeit iets moois: Rozenbuurt. Een groene woonwijk, waar de komende jaren ongeveer 450 nieuwe woningen gebouwd gaan worden voor een uiteenlopende doelgroep. Zo komen er rijwoningen, half vrijstaande woningen, appartementen en vrijstaande woningen. De woningen zijn in verschillende prijsklassen; voor starters, doorstromers, singles, gezinnen, senioren en tweeverdieners.
In het oude dorpshart van Zwaag, waar ooit de kassen van Rozenkweker Balk stonden, bloeit en groeit iets moois: Rozenbuurt.
Het logo/de huisstijl
Het was de wens van de opdrachtgevers om de buurt Rozenbuurt te noemen. De gelaagdheid, de kracht en de zachtheid van de roos laten we terugkomen in het beeldmerk voor Rozenbuurt. Het logo wordt gevormd door een grillige hoofdletter R met als finishing touch een rozenfamilie. Samen vormen deze elementen een herkenbaar beeldmerk die recht doet aan de geschiedenis van de locatie en toekomstige bewoners intrigeert en inspireert. Het kleurenpallet is ook zacht met harde contrastkleuren.
Historie
Rozenkwekerij Balk was sinds de jaren ’60 van de vorige eeuw een begrip in Zwaag maar ook ver daarbuiten. Jaarlijks kweekte het familiebedrijf er 12 miljoen gele en rode rozen waarvan zo’n 95% werd geëxporteerd. Overal ter wereld kochten mensen rozen uit Zwaag. Aan die kleurrijke geschiedenis voegt de nieuwe wijk Rozenbuurt nu een nieuw hoofdstuk toe.
De website
Het is belangrijk een centrale plek te hebben waar alle informatie op een overzichtelijke manier samenkomt. Hier voor gebruiken wij de projectwebsite, die voor dit project dan ook leading is. Deze is gebouwd door Xitres. Op de projectwebsite is alle informatie te vinden over de de planning en het laatste nieuws. In een later stadium zal hier ook het actuele aanbod te vinden zijn. Op dit moment kan men in hun persoonlijke account een woonwensen enquete invullen. Ook het inschrijven voor een woning tijdens de verkoop verloopt via het persoonlijke online account in de projectwebsite. De mensen die zich als belangstellende hebben aangemeld ontvangen regelmatig een nieuwsbrief.