Park Marialust

Park /

PARK MARIALUST Apeldoorn

Opdrachtgever:
Loostad

Incombinatie verzorgde:
Conceptontwikkeling
Huisstijl / Look & Feel
Website
Brochures
Vouwvellen
 

 

Apeldoorn krijgt er een groene parel bij: Park Marialust. Een fraai plan dat direct aansluit op De Parken en Parksociëteit Marialust. Hier wordt exclusief wonen eindeloos genieten in een groene, parkachtige setting op loopafstand van het centrum.

Park Marialust is het nieuwste deelplan van Kanaalzone Noord. Het plangebied omvat twee deelgebieden: de locatie van de voormalige Remeha fabriek en de locatie De Kwekerij. Deze locaties liggen tussen de buitenplaats Marialust en de Vlijtseweg en worden in nauw overleg met de gemeente herontwikkeld door Loostad Vastgoedontwikkeling. De groene en ruimtelijke kwaliteit van De Parken en Marialust wordt voortgezet in het woningbouwplan en doorgezet in het nog te realiseren Zwitsalpark. Zodat Park Marialust een groen, rustig en sfeervol park wordt waar het heerlijk wonen, leven en genieten is.

Veel groen, waterpartijen, beken en een glooiend landschap vormen de basis voor Park Marialust. Het plan bestaat uit drie kleinschalige luxe appartementengebouwen met ruime appartementen. Daarnaast komen er circa 46 vrijstaande- en geschakelde villa’s.

 

Park Marialust

 

Identiteit

De communicatie van Park Marialust is een vertaling van deze unieke locatie. Park Marialust heeft alle ingrediënten voor een geweldig nieuw hoofdstuk in je leven. Je wordt er oud en je gaat er een nieuwe fase van je leven beginnen. Beelden van het gebied vormden de basis voor het ontwikkelen van een identiteit voor Marialust. We kozen een kleurenpalet en lieten ons bij het creëren van stijlelementen en typografie inspireren door de beelden, de locatie en de rijke geschiedenis van het gebied.

Het logo

Marialust is een begrip in de omgeving. Men kent het als een mooie parkachtige omgeving. Door ‘Exclusief wonen in Apeldoorn’ toe te voegen aan het logo wordt direct de link naar wonen gelegd. Er is gekozen voor een stevige schrijfletter. Helemaal van nu, met een knipoog naar de historie. Modern en klassiek komen in dit logo samen.

Park Marialust
Park Marialust
Park Marialust
Park Marialust
Park Marialust
Park Marialust

Kleurenpalet
Het gekozen kleurenpalet voor Park Marialust is opgebouwd uit natuurlijke, klassieke en rustige kleuren,
passend bij het plan en de kernwoorden ‘stijlvol, klassiek, statig, verleden, groen, historie’.

 

Kleurenpalet

 

De website

Communiceren doen we naast offline voornamelijk via www.parkmarialust.nl. Op deze website communiceren we de look&feel van het complete plan en is alle informatie over het project en de deelplannen te vinden.

De website is begonnen als een onepage responsive website, maar is inmiddels uitgebreid naar een project-aanbodsite met onder andere een interactieve woningselector, downloads en een aanmeldformulier.

 

 

Park Marialust website

De verkoopbrochures

Het programma van Park Marialust bestaat uit 46 woningen en 38 appartementen, met beide een eigen doelgroep. Het is van belang om deze doelgroepen op hun eigen manier aan te spreken en dus verschillende verkoopbrochures te ontwikkelen. De brochures verschillen van elkaar in kleur en wordt inhoudelijk aangepast aan de wensen van de doelgroep.

De brochures zijn uiteindelijk zeer luxueuze hardcover boekwerken geworden met onder andere een linnen kaft, blindpreeg, goudfolie en korte tussenbladen. De brochures worden na het nemen van een optie op een woning door de makelaar aan de potentiële kopers gegeven.

 

Park Marialust

Park Marialust

Park Marialust

Park Marialust

 

Vouwvellen

Om geïnteresseerden voorafgaand aan start verkoop een hulpmiddel te kunnen bieden bij het maken van een keuze voor een appartement of woning hebben wij vouwvellen ontworpen. Geïnteresseerden konden het vouwvel aanvragen en deze werd in een gouden envelop verzonden naar het huisadres. Het inschrijven verliep vervolgens digitaal via de interactieve woningselector en het persoonlijke online account op de website.